Sunday, August 22, 2010

Pesta maksiat di Bulan Ramadhan




Masih ada golongan umat Islam yang tidak menghormati kesucian bulan Ramadhan dengan berpesta di kelab malam untuk dilayan GRO.

Walaupun syaitan telah diikat pada bulan suci ini, namun manusia berperwatakan syaitan masih wujud. Satu kelab hiburan yang terletak di kawasan tersembunyi masih menjalankan operasi walaupun di bulan Ramadhan.

Operasi yang dijalankan pada pukul 8.30malam itu menyediakan 30 GRO untuk dilayan. Seorang GRO akan dikenakan cas RM40 untuk sejam bagi menemani mereka di kelab malam itu. Mereka juga boleh ringan - ringan dengan GRO tersebut.

Sekiranya pelanggan mahu bawa GRO keluar bersiar hingga ke pagi dan menjadi teman tidur, bayaran serendah RM200 akan dikenakan. Seorang pengunjung lelaki mendakwa aktiviti ini boleh menghilangkan kepenatan bekerja di siang hari.

Ustaz Hassan Mahmud Al Hafiz  menyifatkan mereka yang melakukan perkara sebegini mengalami masalah krisis iman kerana sanggup membelanjakan wang ringgit untuk berhibur dan mendapat dosa sedangkan mereka boleh mendapat pahala dengan percuma jika berkunjung ke Masjid.
Kongsi artikel ini di Facebook
Related Posts with Thumbnails