Saturday, August 21, 2010

Fantasy : Gameweek 2 - Pemain pilihan





Pertahanan
Ridgewell (Birmingham)
Masih bermain sebagai pertahan kiri, Ridgewell mempunyai potensi untuk menyerang selain kebolehan membuat set-piece. Kekentalan di bahagian pertahanan menentang Blackburn boleh dimanfaatkan untuk memperolehi mata clean sheet.

Vermaelan (Arsenal)
Pemain yang bernilai buat Gunners. Keupayaan Vermaelan menjaringkan gol serta bertahan mungkin memberi kelebihan dalam perlawanan menentang Blackpool. Bagaimanapun ketiadaan Koscielny bakal diisi oleh Johan Djourou yang menjadi kerisauan buat pemilik pertahanan Arsenal.

Baines (Everton)
Baines sentiasa menggunakan kebolehan menghantar bola lintang dari arah kiri untuk membantu serangan Everton boleh dijadikan pilihan dengan lawannya adalah Wolves. Wolves sebuah pasukan yang gemar untuk seri 0-0 pada musim lepas di tempat sendiri dan potensi untuk clean sheet adalah tinggi. Jagielka mungkin boleh dijadikan alternatif bagi yang tidak berkemampuan.

Tengah
Malouda (Chelsea)
Pemain Perancis ini memulakan musim dengan cemerlang. Bermain sebagai pembantu kepada Didier Drogba memberi ruang yang lebih tinggi buat Malouda untuk mengutip mata berikutan Lampard bermain lebih bawah. Kebolehan Ashley Cole membantu serangan menjadikan posisi beliau sebagai penyerang kedua. Wigan berharap dapat mengutip mata pertama musim ini dengan menyekat Malouda selepas diaibkan Blackpool.

Arteta (Everton)
Perancang Everton ini biasanya akan memperolehi mata bonus setiap kali Everton menang. Kebolehan untuk set-piece serta pengaruh di bahagian tengah memberi kekuatan kepada barisan serangan. Tim Cahill dan Steven Pienaar juga boleh dijadikan pilihan sebagai alternatif.

Larsson (Birmingham)
Cemerlang dalam perlawanan pertama, Larsson ditugaskan untuk membuat hantaran lintang dari sayap kiri di samping set-piece yang boleh membawa gol. Larsson akan bermain lagi untuk minggu ini dan menjadi tonggak utama Birgmingham bagi meraih kemenangan pertama.

Penyerang
Drogba (Chelsea)
Ia merupakan sesuatu yang tidak waras sekiranya tidak meletakkan Drogba yang menjaringkan hatrik dalam penampilan sulung musim ini. Bagaimanapun beliau masih lagi tidak cerdas sepenuhnya namun tetap menjadi sandaran untuk memenangi kasut meas musim ini.

Chamakh (Arsenal)
Robin Van Persie menjadi pilihan untuk bermain sebagai pemain gantian dengan Chamakh pasti akan diturunkan dalam kesebelasan utama. Menghadiahkan assist buat Arsenal di Anfield sebelum ini dan dijangka akan bermain dengan lebih baik di Emirates. Nilai yang lebih murah berbanding Van Persie.

Ketua pasukan pilihan :
1.Drogba
2.Fabregas
3.Lampard
4.Chamakh
5.Van Persie

Nama liga : anak1Malaysia
Code liga : 632185-147709
Kongsi artikel ini di Facebook
Related Posts with Thumbnails