Tuesday, August 17, 2010

Fantasy : Analisis Gameweek 1

Gameweek 1 telah pun selesai dan kutipan mata telahpun dijumlahkan. Berikut adalah pemain yang mempunyai mata tertinggi untuk Gameweek 1 :

Chelsea kini menjadi tumpuan selaku penyumbang mata tertinggi. Sebelum Gameweek 1 bermula kami maklumkan kemungkinan Lampard tidak bermain dan kami mencadangkan Malouda dijadikan pilihan. Bagi mereka yang berani membuat penukaran minit akhir, kredit buat pasukan tersebut kerana Malouda berjaya memberikan mata yang tinggi.

Namun anda jangan tergesa untuk kembali membeli Lampard kerana menerusi analisis perlawanan pertama, Lampard bermain lebih bawah berikutan posisinya sebagai pemain tengah. Lampard ditugaskan untuk bermain di bahagian kiri dengan Essien mengawal bahagian kanan.

Namun apabila Chelsea bertemu lawan mudah, Ashley Cole akan bermain posisi lebih tinggi dan secara tidak langsung memaksa Malouda untuk bermain selaku penyerang kedua. Lihat ilustrasi di bawah :

hantaran Essien dan Lampard



hantaran Ashley Cole

Seperti yang anda boleh lihat di atas, Cole dan Lampard lebih banyak membuat hantaran di bahagian kiri padang sementara Essien menguasai bahagain kanan. Chelsea akan meneruskan lawan mudah mereka dalam lima perlawanan pertama dan ini bermakna Cole akan lebih mara di bahagian kiri atas bersama Lampard dan Malouda bakal mempunyai peluang yang lebih cerah di depan gol.

Lampard merupakan pemain terbaik FPL musim lepas tetapi dengan nilai £13juta sementara Malouda hanya £9.5juta. Drogba pasti menjadi pilihan segera buat pengurus FPL dengan nilainya telahpun meningkat £0.1juta. Fikirlah dan buat keputusan anda sendiri. =)

Berikut adalah kedudukan liga anak1Malaysia untuk gameweek 1. Tahniah hijau putih FC atas kutipan  mata paling tinggi (ketua pasukan : Drogba).


Nama liga : anak1Malaysia
Code liga : 632185-147709
Kongsi artikel ini di Facebook
Related Posts with Thumbnails