Friday, August 13, 2010

Fantasy : Gameweek 1 - Tips pemilihan pemain





Fantasy Premier League akan bermula esok. Jadi mulakan pembelian pemain yang tepat. Ambil sedikit masa untuk membuat analisis.

Anda perlu memulakan pasukan dengan pemain yang mampu mengutip mata tertinggi seperti Lampard, Gerrard, Rooney, Drogba, Fabregas & Torres. Tapi anda tidak mungkin mampu memiliki semuanya. Mari kita analisis setiap pasukan utama :

Chelsea memulakan kempen liga dengan lawan mudah iaitu West Brom, Stoke, Blackpool(Home) dan Wigan, West Ham (Away). Cadangan di sini anda perlu mengambil tiga pemain The Blues antaranya Lampard, Drogba, Essien, Ivanovic & Anelka.

Arsenal pula memulakan kempen sukar dengan berkunjung ke Anfield sebelum bertemu lawan mudah iaitu Blackpool, Blackburn, Bolton dan Sunderland. Jadi, buat pertimbangan untuk pembelian pemain minggu pertama dan minggu ke-2. Cadangan pemain ialah Fabregas, Nasri, Walcott, Vermaelan dan Van Persie.

Man Utd pula akan bertemu lawan sederhana dan potensi pasti menang tidak boleh dijangka. Apa-apa pun Valencia, Scholes, Rooney, Hernandez, Vidic dan Evans mampu menyumbang mata untuk anda.

Liverpool pula melalui ujian perit pada permulaan musim. Mungkin anda boleh memilih pemain Liverpool yang mampu memberi mata tinggi seperti Gerrard, Torres, Joe Cole & Reina.

Cadangan pemain lain :

Tottenham : Keane,Defoe, Bale, Lennon, O Hara & Dawson
Penjaga gol : Sorensen, Schwartzer & Green
Pemain baru : Beckford, Hernandez & Yaya Toure
Kongsi artikel ini di Facebook
Related Posts with Thumbnails